Follow on Bloglovin
Beställ design här!

Robert Nesta Marley <3

En utav mina stora förebilder är Bob Marley, har till och med en utav hans texter in gaddad på mig!
Igår spenderade jag och min pojkvän 2h 40m utav vårt liv till att kolla på dokumentären om honom och gud så rörd jag blev. 
Hans budskap och all hans kärlek, han var verkligen en människa som ville skapa fred på jorden, med hans musik kunde han få två politiska krig att skaka hand med varandra och skapa fred. Det är helt sjukt! 
Alla hans texter handlade om saker han ville förmedla för alla, därför alla hans låtar är så djupa och fina.

Sen är jag trött på alla människor som anser att cannabis är knark. Tabletter är knark, cannabis är en växt från naturen som används som medicin. Den kan lindra deprission. Den har själv framställts utav naturen. Tabletter däremot kan vara en blandning av all sorts olika medel.
Alkohol är knark, finns flera tusen tals som dör i alkohol men ingen som någonsin dött i röka.
Jag citerar min kära kompis här:
"Många "vuxna" är inte intresserade utav detta ämne: Cannabis/Marijuana.
För dom har redan bestämt sig vad det handlar om: "KNARK" säger dom!
Cannbis, används bland annat för mediciniskt bruk inom sjukvård.
Och framförallt så röks det.

MEN... Hur du än brukar växten, Marijuanan - så kan du
ALDRIG någonsin överdosera den. Det vill säga, avlida av den!

Men okej... Om vi tittar på statistiken när det kommer
till ALKOHOL - som då är lagligt, och hur många som verkligen
dör av den varje dag, så är siffran HÖG!

Är det inte sjukt?! 
Av alla trafikolyckor & detta som händer,
så som drunkna också för att nämna ett exempel.
Är det väldigt vanligt att personen har alkohol i kroppen.
Den vanligaste "drogen" som är laglig - som du dör av vid för mycket!

VÅRT SYSTEM I SVERIGE?!"

Det jag vill komma till är, sätt er ner, kolla på dokumentären, kolla på hans fina budskap och allt de han ville skapa här på jorden. Se hur han gick från fattig till att bli världskänd genom att aldrig ge upp sina drömmar. Hur han såg på världen och allting. Hur han som halv svart blev utstött för att han var annorlunda.
Den är faktiskt värd de timmar som går åt. 
Filmen heter Marley och finns på denna hemsida: http://swefilmer.com

Rest in peace my great king, you will always be in my heart, love. Robert Nesta Marley <3

Kommentarer



Kom ihåg mig?






Trackback