Follow on Bloglovin
Beställ design här!

Don't be a drag, just be a queen.

Idag ska vi prata om, bi, homo, trans.
Varför får man inte älska vem man vill?

Såg på gaygalan i helgen och det är nog den finaste galan som finns.
Massa kändisar som visar upp sin kärlek för världen till och med vår fina prinsessa var där för att stötta och dela ut priser.
Obama var nominerad till årets straight, just för att han stått upp för homosexuellas rättigheter och tillåtit homosexuella att gifta sig, sådan otroligt fin människa.

Jag försår inte varför det är så jäkla fel att älska vem man vill, att det i vissa länder till och med kan vara dödstraff för att man älskar någon utav samma kön, de är fan hemskt.
Att människor knappt vågar komma ut ur "garderoben" för att de är rädda att kompisar och nära & kära ska lämna en för de anser att deras kärlek är fel.

Jag är bisexuell, jag är inte rädd för att säga och bryr mig inte ifall någon hatar mig för det.
Jag är stolt. Jag tänder inte på varje människa på hela jordklotet, utan är som straighta, ni tänder inte på alla människor av motsatt kön ni ser eller hur?
Jag märkte att jag var det i tidig ålder, var väl 12-13 år gammal men allt kändes så konstig då, jag förstod inte riktigt vad jag var.

Förra året, i slutet på året, 2012, vågade jag komma ut för alla, detta tack vare Lova Malmstedt underbara initiativ med att starta evengemanget Trygg utan garderob, ni finner de här(http://www.facebook.com/events/315701701878655/)
Där har tusentals olika personer kommit ut och berättat deras svårigheter som de ha ri livet eller med att komma ut. Tycker de är så himla starkt utav dem alla att våga visa upp sig själva även fast de finns tusentals trolls där som borde växa upp lite granna.

Sluta vara så hemska mot varandra, alla är vi människor och alla har vi känslor.
Acceptera att människans kärlek är bredare eller åt motsatt håll, inte gör de den personen till något hemskt.

Lady gaga är en riktig profil som verkligen står på de homo/bi/trans sidan.
Det finns en hemsida som också hjälper folk och stöttar dem, den finner ni här (http://itgetsbetter.org)
Gå med där, stötta och skriv på! Alla förtjänar vi att bli behandlade med respekt.

Kärlek är för alla och ingen kärlek är fel.

 
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh jag tycker du har så rätt! Homosexualitet räknades som en sjukdom ända fram till -79 här i sverige, det är ju sjukt! Och jag kan inte riktigt fatta hur folk kan tycka att det är en phsykisk störning och att man borde få hjälp (har hört det många gånger).
Är också bi/homo (vet inte än) och jag tycker att man blir kär i en person, inte ett kön. Har ju blivit konflikter, bråk och behandlad annorlunda på min skola endast på grund av detta, men jag tycker bara det är roligt att folk tror att man ska sluta vara bi/homo/trans om de behandlar en illa för det.
Homofobi är idiotiskt. Alla ska få stå för den de verkligen är.
kram!!

Svar: ja eller hur!!! blir också så himla arg över det hela, jag råkade kyssa en tjej i skolan när jag gick i sexan och fick konstiga blickar efter det, men jag visste redan då att jag var bi och allting, tycker de är så dumt att man inte ska få älska den man vill!! :O
None None

2013-03-24 @ 22:39:55
URL: http://tonarshjarta.devote.se/



Kom ihåg mig?






Trackback