Follow on Bloglovin
Beställ design här!

Dagarna på metaltown

Torsdag 4/7
Började med att gå upp för att sedan packa de sista och sedan dra sig mot tåget och
Metaltown. Idag vart de inte så roliga band, men vi fotade Thundermother, Turbonegro, Meet and greet
med Motörhead, Clutch och Graveyard.
Sedan tog vi bussen tillbaka hem för att sova ut.

Fredag 5/7
Vaknar och fixar oss, inser sedan att vi är försenade, så kutar mot bussen och väl framme så
är jag en hjälte och bär alla kamera grejer medans de andra springer och fotar The devils wears prada.
De vart riktigt grymma live faktiskt och vart lite synd att jag inte fick fota dem, men ibland får man stå upp för laget.
Fotade sedan Asking Alexandria och sedan hade vi inte så mycket att göra på några timmar, så blev
att äta och sedan hänga backstage med Asking Alexandria och massa andra kändisar.
Efter det så fotade vi All that remains, The kristet utseende, Ghost, Katatonia.
Sedan var de dags för kvällens huvudakt, de jag längtat efter mest, SLIPKNOT!!
Kan ju säga att de levererade så sjukt bra, ska se ifall jag kan ladda upp några utav filmerna och skriva
ett eget inlägg om det. Hatade att man inte fick fotografera något, men men!
Efter det vart slut gick vi backstage för att dansa lite mer och sedan göra roliga danser för slipknot
när de skulle åka iväg med sina bilar för att ta sig till sina lounger. Efter det vart det bara att åka hem och sova.

Lördag 6/7
Vaknade och bara drog oss eftersom de inte vart så viktiga band som spelade på förmiddagen.
Drog sedan iväg mot stan för att ta bussen som vanligt mot Metaltown.
Börjar dagen med att fota Love and Death och Napalm death.
Vart sedan så jäkla hungriga så drog och käkade och sådant vilket tog skit lång tid, så missade
ett band en utav oss ville fota, men vad gör man inte för mat egentligen ;)
Fortsätter sedan med att fotografera: Devin townsend project, Meshuggah, Eldrimner och Korn.
Kollade även på Danzig och ni Misfits fan vet nog vilka de är och gud vad rolig han danzig såg ut, men grymma
vart dem! Sedan vart de bara hem och sova ut ordentligt, kan ju säga att vi alla sov fram till 2 något, så trötta
vart vi!

Kan säga att detta med att fota festival verkligen varit en grym upplevelse, jag hade kunnat göra detta
1000 gånger om. Levt för att göra detta ungefär. Kommer nu att spamma varje band i varsitt inlägg.
Med en recension på hur de vart och bilderna jag tog, kanske inte alla på vissa band dock.
Så var berädda på det! :)

Kommentarer
Postat av: POOS

Danzing <3 jag har en misfits tatuering på vad och jag älskar deras musik! :)

2013-07-13 @ 00:46:07
URL: http://www.fames.se/POOS



Kom ihåg mig?






Trackback