Follow on Bloglovin
Beställ design här!

Dagarna på bråvalla!

Tänker nu göra ett massivt inlägg om dagarna på bråvalla så vill ni inte läsa allt så skippa det!

Onsdagen den 26/6
Började med att jag sov kanske 3 timmar under natten, vart så super taggad så jag flög upp ur sängen!
Började sedan fixa mig och såg till så att jag hade alla grejerna med mig så jag inte missade något. Efter det
fick jag vänta på att tiden bara skulle rinna iväg så vi kunde åka snart.
Klockan 8 något tog vi bussen mot centrum, satte oss på starbucks och åt en redig frukost för att
sedan bege oss bort mot centralen där vår skjuts väntade.

Jag hade ju lovat att tagga ihop med dem i bilen påväg dit upp, men nej trötta lilla jag såg nästan
hela resa upp till norrköping! Väl framme så vart de kaos med parkeringen eftersom de vi bilade med
hade vänner som inte kunde ta sig till området eftersom de var strejk. Men de löste sig och vi
fick reda på att vi från press vart på helt fel sida av festivalen så vi fick ta vårt pick och pack och röra
oss mot andra sidan vilket kanske tog sisådär 30 min!!

Efter det vart de dags att slå upp tälten och bara vänta in de andra vi väntade på och när de väl var framme,
så vandrade jag runt campingen med Emil för att kolla in alla coola och konstiga camp och människor man kunde
hitta, efter det så vart de drick dags, åkte lite karuseller och lekte lite i tivolit. Sedan vart de bums i säng för oss!
 
Torsdagen den 27/6
Vaknade upp utav de galna campinglivet utanför, vred och vände tills det vart dags att vakna upp.
Vi gick sedan för att kissa och sådant och begav oss sedan vidare mot pressvagnen för att få våra pass och för att
bli insläppta, vilket vi blev vid 12. Efter det så begav vi oss mot presshuset där vi checkade in stället och bestämde
oss för vilken plats vi skulle ha under dessa 3 dagarna.

Klockan 15.00 vart de äntligen dags för att fota första bandet, Gogol Bordello!
Sedan vart de vidare till Airbourne!
Och mellan artisterna som man hade mycket rast på satte man sig i presshuset och redigerade bilder och
uppdaterade och sådant. Kommer nu bara rabbla upp alla band vi fotade under dagen!
Sedan vart de Ghost efter det var de Paramore.
Sedan in flames efter det macklemore.

Vi var även och kollade på Rammstein och jag kan ju säga att det vart den konstigaste och sjukaste
konserten jag varit på gud. Sprutande penisar, sex, kanoner och eld gånger 1000. Fick dock inte fota dessa
så därför berättar jag om deras framträdande nu! Men ja jag vill hemskt gärna se Rammstein igen för det ägde totalt!

Efter det vart de dags att bege sig mot tälten igen för att somna tidigt då vi vart väldigt trötta!

Fredagen den 28/6
Denna natten sov vi ingenting för jag vart så jäkla pepp på allting så vi drar oss till det är
dags att röra sig mot presshuset igen. Packar upp våra saker igen och en trött liten Eviz håller nästan på att
däcka! 
De artister vi fotar idag är:
Trashtalk, All time low, Hoffmestro, Skitarg, Timbuktu, Stone sour, Danko jones, Green day, Kvelertak och
Maskinen.
Vi såg dock även bullet for my valentine, men tyckte inte de vart så bra,, De var mycket bättre första
gången jag såg dem haha! Sedan kollade jag lite på Armin van buuren, han var väl helt okej!

Sedan drog vi tillbaka till tälten, jag rinde dit min syster Ayumie och mitt andra wolfpack, vi drack och sjöng
glada låtar tills några artister eller något med vakt kom och fråga om de fick vara med eftersom vi var de enda
som fortfarande var vakna och hade fest och kul! Efter det vart det dags att säga hejdå och sova!

Lördagen den 29/6
Då vart vi inne på sista dagen, där jag också vaknade utav camping grannarna som satt och skrek att någon
skulle rapa, haha! Drog oss i tältet tills de vart dags att gå igen.
Idag var det en riktig seg dag, så vi slappade rätt länge i presshuset tills det vart dags.
Dessa fotade vi idag:
Parkway drive, A day to remember, Volbeat, Lindsey Stirling, Dada Life.
Kvällen avslutades med Avicii som vi bara kollade på och gud vad han röjde sönder! Hela fältet skakade och allt
folk stod bara där och diggade till han och hans musik!
Vi drog oss mot tivolit för att åka en sista karusell eftersom vi startade festivalen så vart vi tvugna att avsluta de
så med! Sedan vart de bort mot tälten där vi somnade till Avicii och hans dunk.

Söndagen den 30/6
Efter att ha frusit sönder hela jäkla natten så vaknar jag varm och helt utslagen utav solen. Drar oss som tusan
i tältet tills våra vänner vi åkte bil med hör av sig och det är dags att packa ner tälten.
Sedan bär det av hemåt dock en jääääkligt lång resa med tanke på att alla skulle köra hem och de skulle bygga
i trafiken mitt i allt så vi satt fast i en bilkö i över 2 timmar, Dock sov jag hela resan hem hehe.

Kan bara säga att detta är ett utav de bästa jag någonsin gjort, jag saknar det redan så jäkla mycket att jag
bara vill dit igen och rulla mig i leran och gråta för att allt är över. Har nog aldrig varit såhär lycklig på flera år.
Men nu taggar vi METALTOWN, på torsdag! Med bl.a SLIPKNOT!


Kommentarer
Postat av: Pam-RandompiecesofaMind

låter härligt o du fick se många bra band!!:D..

2013-07-04 @ 08:58:26
URL: http://punkpoeten.blogg.se



Kom ihåg mig?






Trackback